Un exemple pedagògic d’ús dels telèfons mòbils dins l’aula

Quan pensem en la metodologia que es pot fer servir dins una aula plena d’alumnes amb els seus mòbils ocults dins les butxaques, l’únic límit és la imaginació del professor.

Encara que normalment els alumnes es distreguin mirant els seus telèfons d’amagat quan allò que haurien de fer és escoltar el professor, podem girar la situació a favor del docent si, en comptes de renyar els alumnes, ens adonem del potencial i de l’atractiu de la situació que desaprofitem.

Hi ha qui aconsegueix fer la transició entre el problema i la solució incorporant aquest últim a les files dels avantatges, com succeeix amb aquelles empreses que contracten els pirates (hackers) que aconsegueixen rompre’n els tallafocs (firewall) i atacar-les, amb resultats desastrosos econòmicament i empresarial. Algú va ser el primer a adonar-se de les capacitats extraordinàries d’aquell pirata, sovint tan jove que ni tan sols se’l pot empresonar, i li va oferir un pacte de no agressió i una nòmina suculenta.

Una cosa semblant pot aplicar-se al món educatiu, ple d’eines que no fa gaire temps enrere ens haurien semblat futuristes. Una tauleta, un telèfon mòbil i una connexió a Internet i el món sencer resta als peus d’infants de 10 anys.

Per poder dir que es produeix un autèntic aprenentatge dins una situació s’han de satisfer les necessitats de les dues parts de la situació pedagògica dins l’aula; sovint comprovarem que la classe no acaba quan sona el timbre per partir cap a casa o cap al descans entre classes, perquè l’eina acompanya els alumnes al pati, a l’esplai, a casa, al bus, als cafès on es troben els estudiants, i l’interès de la matèria perdura per un temps indefinit, ja que la curiositat no s’acaba mai i les fonts són gairebé inexhauribles. Aquesta immensitat de dades pot arribar a arruïnar el procés d’aprenentatge, tot just per saturació d’informació.

Per fer de distribuïdor i filtre de bones pràctiques encara hem de menester un instructor; el professor que guia, tria i selecciona allò que de debò interessa a cada moment i a cada fase d’aprenentatge. Tenim molts exemples de com fer servir un telèfon dins una aula i més enllà d’aquesta. Aquí en mostrem un que ens ha agradat especialment; es diu Build a body. L’hem trobat dins: GuiaMobLearning Fundación Telefónica, punt 02. Modelos pedagógicoa Asociados al Mobile Learning., Estadio 2

Estadio 2.3

Estadio 2

Anuncis

Un pensament sobre “Un exemple pedagògic d’ús dels telèfons mòbils dins l’aula

  1. Marga diu:

    És molt interessant la pàgina de la Fundación Telefónica. Podeu trobar l’enllaç a ella al lateral d’aquest blog a l’apartat “Enllaços interessants”.
    Conté molts recursos útils i experiències docents.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s