Conceptes generals sobre aprenentatge amb mòbil

L’aprenentatge amb mòbil, també anomenat m-learning, és el concepte utilitzat per referir-se als ambients d’aprenentatge basats en tecnologia mòbil, i enfocats a impulsar i millorar els processos d’aprenentatge. Aquest terme pretén introduir innovacions tecnològiques, però no només es vol referir a la transmissió d’informació en la qual l’alumne és consumidor, amb el mòbil, de continguts elaborats pel professor.

Els dispositius mòbils s’han convertit en eines comunes, que ofereixen una àmplia gamma d’aspectes que poden incloure la docència i l’aprenentatge, amb la qual cosa els estudiants poden contribuir més activament al desenvolupament d’innovadors usos de la tecnologia, ja que es barregen amb altres aspectes de les seves vides en l’aprenentatge espontani, l’ensenyament de pràctiques i  la intersecció amb la vida quotidiana.

«[…] el aprendizaje móvil puede ser ampliamente definido como “la explotación de tecnologías ubicuas de mano, junto con las redes de teléfonos inalámbricos y móviles, para facilitar, apoyar, mejorar y ampliar el alcance de la enseñanza y el aprendizaje” (MoLeNet, 2009).»

»[…] MLearning, es la adquisición de cualquier conocimiento y habilidades mediante el uso de la tecnología móvil en cualquier momento y lugar (Geddes 2009)»

[Extret de: <redeforeu.blogspot.com.es>]

Els dispositius mòbils es poden definir com a petites computadores de la mida d’una butxaca amb capacitat de processament, connexió a Internet i memòria. Poden ser telèfons intel·ligents, tauletes tàctils, PDA, rellotges intel·ligents, etc.

Els sistemes operatius de tauletes tàctils i telèfons intel·ligents més generalitzats són els següents:

  1. Android 84,7% (a Espanya aquest percentatge arriba fins al 90,8%)
  2. iOS 11,7%
  3. Windows Phone 2,5%
  4. BlackBerry 0,5%
  5. Altres 0,6%
  6. Firefox OS
  7. Ubuntu Touch

Font: <http://es.wikipedia.org/wiki/Sistema_operativo_m%C3%B3vil>

Ja hem destacat els avantatges més importants de l’ús de tauletes tàctils a una entrada anterior, Ús de les tauletes tàctils en educació: avantatges. Les característiques més importants de l’aprenentatge amb mòbil i les seves capacitats són les següents:

  • Llibertat i flexibilitat d’aprenentatge (el que l’estudiant vol, quan ho vol).
  • Ús de jocs de suport en el procés de formació; per a la creativitat i la col·laboració.
  • Independència tecnològica dels continguts (no estan fets només per a un dispositiu concret).
  • Totes les activitats en línia, globals, estan disponibles en el dispositiu mòbil.
  • Navegació senzilla i adaptació de continguts al dispositiu i a la connexió.
  • Accés immediat a dades, avisos i comunicació amb contactes.

L’aprenentatge obert o l’ensenyament flexible pren protagonisme amb l’aprenentatge amb mòbil. Aquest aprenentatge dóna una importància especial a la construcció de coneixements i al desenvolupament d’habilitats de manera autònoma per part de l’estudiant.

Via: Redefor Europa
<http://redeforeu.blogspot.com.es/2013/01/mobile-learning.html>

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s