Kahoot és una pàgina web que permet crear qüestionaris que després els alumnes poden contestar des d’un dispositiu mòbil.
Tant crear les preguntes com contestar-les és molt senzill. L’aplicació és com un concurs en què es mostra un rànquing dels millors participants, i s’hi assignen punts segons les respostes encertades i la rapidesa amb la qual s’ha respost.
Aquí en teniu un tutorial: <https://www.youtube.com/watch?v=v2JbY979WUg>
I una pàgina d’ajuda: <http://www.presentable.es/software/kahoot-la-herramienta-para-gamificar-tus-presentaciones/>
Un exemple d’aplicació
Es pot utilitzar com un element motivador que afavoreixi la comunicació amb l’alumnat, les relacions entre continguts i l’aprenentatge autònom, així com la gestió immediata de la retroacció (feedback) de l’alumnat.
L’objectiu que es pot plantejar és que el mòbil sigui un recurs per al seguiment del treball autònom que l’alumnat realitza fora de l’aula. A més, es pot incentivar la reflexió de l’alumnat sobre la retroacció rebuda dins la classe, assajar moments de retroacció dins l’aula, i fomentar la retroacció entre iguals i la discussió a partir de les respostes donades pels alumnes.
Planificació de l’activitat
1. Decidir quan s’emprarà Kahoot a l’assignatura:
- Com a comprovació del treball autònom fet a classe
- Com a síntesi d’una classe presencial
2. S’haurà de decidir també amb quins continguts es treballarà amb Kahoot, i caldrà seleccionar recursos amb els quals lligar els qüestionaris.
3. Elaborar els diferents qüestionaris d’acord amb les tasques planificades.
4. Assignar un valor en l’avaluació final de l’assignatura.
Disseny i pertinència: multiplataforma, fàcil i accessible; és com un joc
Qualitat i seguretat de la informació (estabilitat): alta
Prestació de serveis: sense publicitat
Altres: gratuïta
Moltes gràcies a Carme Pinya per la seva experiència i per aquesta valuosa aportació.